6.06.2013

Nationaldags firande på Skantzen!

Jag och Fredrik mötte upp Elias vid Ica för att handla saker till picknicken uppe vid Skantzen. Vi köpte sallad, baugette och lite dricka sedan började vi gå mot skantzöbadets parkering där ett gäng skulle mötas för att sedan marschera till skantzenområdet. Mysigt, första gången jag gick med tror jag, haha.

Vi slog upp en filt och satt där och pratade, lyssnade på musiker, såg när vissa dansade och några höll tal. Sedan gick jag och Fredrik hem och satte oss på balkongen och lyssnade på musik, drack lite bacardi breezer och myste. Nu sitter jag inne, i svalheten haha. Har nog bränt mig men fått lite färg, JAJAMÄN. Kommer inte vara den enda vita i sommar. Ska ju stå inne hela sommaren så får passa på medan man kan ;) Inte för att jag är besatt av att få färg (som det kanske lät några rader upp) men tycker det ser fräscht ut bara! Jaja, nog om däää. Nu kommer litt bilder från idag!

Elias var redo för Sveriges nationaldags firande!

Haha, Fredrik likaså!

Fina Bea och fina Clara.

Well ... I don't know..

Fredrik aktar sig för en humla. Gulle.

HAHA, roligaste!!! Man får ju stå och hålla en flagga, man turas om, och Elias höll sist. Och så skulle man marschera bort när kören hade spelat klart. Så han måste följa med, och han har inga skor på dig. SÅ-jävla-roligt. Men Ingegerd hann ifatt honom!

Bästis äter en jordgubbe!

BFF:s

Kevin och hans kompis Simon sjöng och spelade piano. Kevin kan ju ha den bästa rösten.

Me and my love. 
(och jag ser väldigt uttråkad ut, men det är jag inte, haha!)

Mysig dag! Ska baka rabarberpaj ikväll (har blivit värsta bagaren här hemma) och sen ska vi iväg och handla mat. Finsk korv och sedan har vi potatisgratäng här hemma. I morgon nalkas det möte inför höstens plugg, wiihue. Längtar!

Inga kommentarer: