9.20.2013

allt för dig

Hela min värld raserades igår, för den som betyder så jävla mycket för mig är utsatt av skit.
Alicia har börjar förskoleklass och REDAN har en tjej kallat henne tjock. När jag fick höra detta igår grät jag, jag grät och var SÅ ledsen. Hon är som min syster, och den som går på min släkt gör mig jävligt förbannad.

Varför i hela friden gör inte fröknarna någonting? Varför ska barn vara så elaka mot varandra? Alicia skulle aldrig säga någonting om någon annan människa, vilka kläder han/hon har, hur de ser ut i kroppsform eller liknande. Aldrig. Emelie ringde mig och jag bröt ihop igen när vi lade på, en dag hade hon ingen att leka med (den hon brukar leka med var inte där) så då fick hon stå vid ett kompisträd (vilket där gör mig redan arg att det ens finns!) och vänta på att någon ska leka med henne. Och jag kan bara se henne stå där och vänta, för att alla andra har "fullt" i sina lekgrupper. Alltså jag blir så ledsen. Jag är ledsen. Så här gör man inte mot andra och det är fröknarnas ansvar att mobbning inte ska förekomma ALLS, allra helst i förskolan när man är så sårbar. Jag vill inte att hon ska må dåligt, för tjock är hon inte. Hon är lång, längre än de flesta som går där i förskolan, hon är så otroligt vacker, både utsida och insida och hon är smart. Smartare än mig. Fanns det ett jobb där man kunde skydda sina nära och kära hade jag tagit det på en gång. Jag vill åka dit och smälla till den där tjejen för att visa att sådär säger man inte. Man gör inte det. Jag själv har blivit utsatt och jag vill inte att den jag älskar så mycket, också ska bli det.

Ska göra allt jag kan för att finnas vid hennes sida hela tiden. Min fina älskade Alicia. Du är världens finaste unge <3













1 kommentar:

Jenny Frank sa...

Alltså fan. Barn är så otrolig elaka. Och jag håller med, kompisträd?! Allvarligt! Fan. Jag önskar att de såkallade pedagogerna skulle göra något, men dom gör ju fan inte ett skit....