9.16.2013

The day I got glasses!

Yep, nu har jag fått mina glasögon! Trivs väldigt bra, men det är en riktig förändring måste jag säga, haha. Herregud vad ovan mina ögon var, och inte så konstigt eftersom det är första gången jag får det. Men jag är väldigt nöjd med bågarna och allt så det känns awesome! Människorna som jobbar på Synsam är verkligen underbara, sjukt trevliga och bra duktiga :)

Var in på Ikea en snabbis och köpte 6 st nya skålar, våra var så små. Sedan köpte jag asfina glas (fredde är väl inte så glad att jag har 1000 koppar, men I love them!!) som jag har sett en bloggare köpa. Kommer vara fina till middagar, ha lemonad i en varm sommardag. Känner att jag vill flytta till STÖRRE, vill inreda, rusta upp och göra massor med saker. Kliar i mina fingrar alltså. Först är det ju bara att hitta en lägenhet..

Sedan har det hänt andra bajssaker, Socionom kan man inte söka till Eskilstuna till våren!! (JÄVLA SKIT!!) så jag funderar då på att söka till Örebro. Har tänkt om jag ska flytta dit, till en liten minietta eller om jag pendlar eftersom man inte behöver vara där 100 % tror jag. Men ska söka och prova på iallafall och antagningarna öppnar idag så ska in och söka nu snart. Kommer jag inte in på det, så funderar jag faktiskt som förskollärare, haha. Så vi får helt enkelt se!

Ska plugga nu på eftermiddagen / söka in. Wish me good luck!

Puss och kramar, the glassnake, hahah.



4 kommentarer:

annahedlunds.blogg.se sa...

Glasögonen var superfina!

Pluggar du i Örebro är det absolut inte varje dag du är i skolan :) Jag är i skolan i snitt tre gånger i veckan :) Så jag valde att inte flytta dit utan pendlar från Köping :)

annahedlunds.blogg.se sa...

Ja verkligen! Dessutom är föreläsningarna obligatoriska så om man känner att man hellre läser boken så behöver man inte gå på föreläsningen :)

Jag går min näst sista termin nu (tar examen i juni 2014), så jag läser vetenskaplig metod nu och om några veckor är det dags för C-uppsats hehe ;)

Haha klart du kan fråga om hjälp! Jag har även en massa böcker kvar från alla terminer, så om jag har någon du isåfall behöver får du gärna höra av dig ;)

Clarie sa...

Du kan absolut pendla om det är så! Det enda kruxet är när man har grupparbeten men det löser sig alltid! :) Annars ser jag fram emot att få en granne ;)

Annica sa...

Du passar jättebra i glasögon :)