Ja, det var ett litet tag sedan, man kan väl säga att hund, plugg och nomad har varit mitt liv i två veckor. Det har gått väldigt bra att vara hundvakt, var väldigt jobbigt i början eftersom allt kom så tätt inpå och jag hade plugg att göra. Man blir verkligen låst när man har hund, man kan liksom inte bara gå och göra si eller så, måste alltid ha en back-up plan liksom, om någon kan ta hand om honom eller inte. Men det har varit så otroligt roligt, vi har busat i skogen, gått promenader, han har snarkat efter busiga timmar med andra hundar och ja, det har varit en utmaning som en rolig än. Och smått jobbig, haha. Han är verkligen som en bebis, helst sjukt. Vi bodde hos mamma och pappa först i två veckor, sedan sista fem dagarna bodde vi uppe vid Emelie och Kenny. Var så himla mysigt att bo i hus, han kunde springa på gården, jag hängde tvätt medan en annan tvätt var i samt diskmaskinen var igång. Allt var så tyst och det man hörde var träden. Blev så avslappnad och solen värmde mina kinder samtidigt som jag drack en nygjord kopp kaffe med en ostsmörgås till. Livet.
Nu är verkligheten tillbaka och jag har precis skickat in mitt arbete. P.g.a. lite dryga människor som jag inte vill ha någonting med att göra som sagt i förra veckan hann jag inte göra det jag skulle. Så låg efter med ett prov och ett uppdrag. Jag gjorde så mycket som jag kunde och svarade så bra jag tyckte jag gjorde och skickade in idag. Började igår, och satt ett tag sedan jobbade jag, handlade till tacos och nya glödlampor och nu kan vi ÄNTLIGEN se i vår hall efter ett halvår ungefär ;) haha.
Idag blir det storstädning av lägenheten, det var ju ändå två veckor sedan som man bodde här ändå, så det behövs dammas, dammsuga, torka golv, byta sängkläder, plocka undan småsaker, diska osv. Gör nog det efter maten kanske, har lite program att ta igen, som den tv-nörd jag är. Emelie och Kenny har inga kanaler så vi kunde inte se på stalkers, brottskod ELLER IDOLjävel, hahaha. fett irriterad, så jag köpte med mig skilda världar hem och vi såg det på kvällarna. Love life.
Nu ska jag ta ett mellanmål och sedan kolla på lite tv innan käk och städningsdax som sagt! Ha en härlig måndag, puss och kram!
Lite av vad som har hänt under två veckor <3
2 kommentarer:
Du är så vacker!
Åh jenny, vad du är underbar.. Tack snälla snälla. Detsamma!! <3
Skicka en kommentar